'Wijs is hij die het leven eentonig maakt, want dan heeft elk klein voorval het voorrecht een wonder te zijn.' (Pessoa, Boek der Rusteloosheid). Vind jij wandelen eentonig? Wanna try-out with me?

zondag 2 juli 2017

Welkom. Ik ben Simon. Ik zie je.

                      

Een korte kennismaking.
Mijn zwerfmaatje Andres monteerde die filmpje na opnames op een fraaie najaarsavond in het Noordlaarderbos, een van mijn favoriete wandelplekken vlakbij huis.

Met het prachtige gedicht van Miguel Hernández:

Conozco bien los caminos,
Conozco bien los caminantes,
Del mar, del fuego, del sueño,
De la tierra, de los aires.
Y te conozco a ti
Que estás dentro de mi sangre.

I am familiar with the roads,
Walkers know well ,
From the sea , fire, sleep ,
From the earth, the air.
And I know you
You are in my blood.

(Miguel Hernández, a lovely peasant poet sentenced to death by the fascists, who died in Alicante prison in 1942, aged only 31.)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen