'Wijs is hij die het leven eentonig maakt, want dan heeft elk klein voorval het voorrecht een wonder te zijn.' (Pessoa, Boek der Rusteloosheid). Vind jij wandelen eentonig?

zondag 1 januari 2017

Waar je je thuisvoelt


Wat je te doen hebt in het leven. Waar je je thuis voelt. Emigratie heb ik nooit echt serieus overwogen. Maar het trekt. Forthetimebeing is het mij goed zo veel mogelijk in Spanje te kunnen zijn, een land waar ik me vaak meer op mijn gemak voel dan in mijn homelandNL. Mocht de drang groot worden, dan is het dit leegstaande huis bij Castrojeriz. Voor mij is die omgeving om velerlei redenen het hart van de Camino. En op die Camino heb ik iets te doen met mensen. Forthetimebeing als wandelgids. Later wellicht net als Mau (als je wilt weten wat ik bedoel dan kun je zoeken op dit blog naar Hospital del Alma). Ik zou trouwens alleen willen vertrekken samen met een aantal geliefden of vertrouwde mensen uit Nederland. Hoe kom ik hier op. Het Facebookbericht dat een vriendin mij zond over een emigratiemogelijkheid naar Portugal is 440 keer gedeeld... we dromen er met zeer velen van... Ik beloof je twee weken emigratie op mijn reizen hihi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten