'Wijs is hij die het leven eentonig maakt, want dan heeft elk klein voorval het voorrecht een wonder te zijn.' (Pessoa, Boek der Rusteloosheid). Vind jij wandelen eentonig?

woensdag 1 maart 2017

Wil je delen?


Dit verhaal heb ik ooit op mijn Facebookpagina gezet. Het gebeurde in mei 2015; een voor ieder van ons roerend, helend en uiteindelijk blij ritueel. Ik liep hier met Geerle, Andreo, Paul, Dominique, Wiebke, Mirna en Sarah. Een gelegenheidsgroep, ontstaan op de eerste dag van onze Camino. Tijdens deze reis beleefden we zoveel - mooi, ontroerend, vervelend, verbazend, verbindend, dat ik dacht- ah, hier word ik zo blij van, zo intens tevreden, ik voel me zo thuis op de Camino tijdens het lopen: hier ga ik mijn werk van maken, dit is zo mooi, dit wil ik graag met velen beleven.

Ik ben er van overtuigd dat de Camino mensen bij elkaar brengt. Ik ben er van overtuigd dat heel veel mensen met een toegewijd gids willen lopen. Ik beschouw het als een uitdaging juist op die zogenaamd "drukke en commerciële" Camino Frances onze pareltjes te kunnen vinden... toegewijde mensen, rustige plekken, stilte en bezinning.

In 2016 heb ik mijn opleiding tot reisleider afgerond en mijn diploma ontvangen. Vandaag heb ik mijn onderneming opgericht. Vorig jaar was ik in Spanje om voor de derde keer de Camino Frances te lopen tussen Santa Domingo de la Calzada en Sahagun. Het is het deel van de route dat ik gekozen heb voor een try-out met kleine groepen, in voor- en najaar.


Simon Wijma

Geen opmerkingen:

Een reactie posten